To będzie niezwykły, pełen czaru i cudownej muzyki wieczór, a to za sprawą pierwszej Damy Polskiej Operetki – Grażyny Brodzińskiej.
Kiedy moja mama nosiła mnie jeszcze pod sercem, razem z tatą śpiewali co wieczór na scenie duety operetkowe. A więc i ja śpiewałam! To był chyba jedyny na świecie taki tercet. Bardzo to widocznie polubiłam... – wyznała kiedyś w wywiadzie artystka. Chętnie się z tym spostrzeżeniem zgodzimy, bowiem każdy koncert z udziałem Grażyny Brodzińskiej to swoisty show, podczas którego podziwiamy nie tylko talent sceniczny i muzyczny śpiewaczki, nie tylko urodę, ale także przemyślane w każdym calu kreacje ( niektóre projektowane i ... wykonywane przez męża sopranistki). Dreszczyk emocji zapewniony, tym bardziej, że program (powiedzieć, iż karnawałowy, to stanowczo za mało) „ogranicza się” do takich hitów, jak: Usta milczą dusza śpiewa (Wesoła wdówka – Lehara), Memory (musical Koty Webbera), Miłość Ci wszystko wybaczy (z filmu Szpieg w masce), czy choćby tytułowe Przetańczyć całą noc (z musicalu My Fair Lady Loewe). Znając zaś temperament sceniczny artystki, można z dużą dozą prawdopodobieństwa orzec, że nasz Szef poprowadzi... nie tylko Orkiestrę Symfoniczną.
Natomiast wiele ciekawych historyjek i na temat utworów, i z artystycznego światka usłyszymy od Adama Czopka, który, jak niewielu, świetnie się orientuje w tym przemyśle.



GRAŻYNA BRODZIŃSKA
Pierwsza Dama Polskiej Operetki. Króluje na scenie i podbija serca publiczności na całym świecie. Perfekcyjna w każdym geście, obdarowująca widzów delikatną wirtuozerią głosu, mistrzyni scenicznego wodzenia na pokuszenie. Prezentując najwyższy kunszt sztuki wokalnej, swoim repertuarem obejmuje zarówno klasykę, musical jak i światowe przeboje z gatunku różnych nurtów muzycznych. Zachwyca widzów głosem, elegancją i temperamentem. Jak powiedział Bogusław Kaczyński: „Jej pojawienie się na scenie wywołuje dreszcz emocji, a potem burzę oklasków. Potrafi ona, jak nikt inny, wzruszać i bawić, ujmuje nowoczesnością interpretacji i teatralną prostotą, lecz kiedy trzeba zniewala należnym gatunkowi patosem. Dodatkowo potrafi obnosić po scenie swoje przepiękne suknie z maestrią godną największych”.


JACEK ROGALA
Dyrektor Filharmonii Świętokrzyskiej.


ADAM CZOPEK
Dziennikarz i publicysta muzyczny, kolekcjoner. Od ponad 25 lat publikuje recenzje operowe w prasie codziennej i fachowych dziennikach muzycznych. Zajmuje się również publicystyką muzyczną. Jest autorem wielu opracowań monograficznych zamieszczonych w programach wydanych przez Teatr Wielki w Poznaniu i Łodzi, Operę Wrocławską, Filharmonię Kielecką oraz folderach Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego im. K. Jamroz w Busku Zdroju. Jego zainteresowania operowe w większości skupiają się na Giuseppe Verdim, Richardzie Wagnerze, Wolfgangu Amadeuszu Mozarcie i twórczości kompozytorów polskich. Równie bliska zainteresowaniom dziennikarza pozostaje historia opery i jej wykonawców. Jego dorobek publicystyczny obejmuje książki: Polacy na wielkich operowych scenach świata, wyd. Czardasz 2008, Krystyna Jamroz – wielka dama polskiej opery oraz Polacy w świecie wielkiej opery, wyd. Petrus/Czardasz 2013. Ponadto wydał szkice monograficzne poświęcone wszystkim operom Giuseppe Verdiego oraz Ryszarda Wagnera. Jest regularnie zapraszny jako recenzet na wszystkie premiery w polskich teatrach operowych oraz na Festiwal Wagnerowski w Bayreuth, Salzburger Festspiele, Wiener Staatsoper, Statsoper Unter dem Linden w Berlinie. Bayerische Staatsoper w Monachium.
Wszystkie muzyczne zainteresowania znajdują odzwierciedlenie w kolekcjonerskiej pasji, której się poświęca się od ponad ćwierwiecza. Zbiera plakaty, afisze, programy i zdjęcia z przedstwień operowych na całym świecie. Jego kolekcja plakatów zbliża się do 1500 sztuk i jest zaliczana do największych w Europie. Z samych inscenizacji oper Verdiego ma ponad 750 plakatów, 800 programów i około 3500 zdjęć, Wagnera – 250 plakatów, 300 programów i około 1600 zdjęć.




powrót do strony głównej